منچستر 3-2 لیورپول
نوشته شده توسط : مهرداد

 منچستر يونايتد 3- ليورپول 2
اولين هتريك ديميتار برباتوف براي يونايتد پيروزي منچستر در برابر ليورپول در يك بازي پر فراز و نشيب را رقم زد...

يك ضربه سر عالي در نيمه اول ، يك ضربه قيچي برگردون و يك ضربه سر غير قابل مهار در نيمه دوم باعث شد تا شبي فوق العاده براي مهاجم بلغاري منچستر يونايتد شكل بگير و علاوه بر اين يونايتد به سه امتياز ارزشمند اين ديدار دست پيدا كند. البته اگر ضربه سر او در دقيقه 86 روي سانتر جان اوشي نبود سه امتياز به دست نميامد چون ليورژل موفق شده بود بازي 2-0 باخته را با گلهاي استيون جرارد به تساوي 2-2 بكشاند.
همانطور كه انتظار مي رفت سر الكس به تغييرات عمده اي در تركيب تيمي كه با رنجرز 0-0 مساوي كرده دست زده بود. 9 تغيير با در اختيار نداشتن آنتونيو والنسيا به دليل مصدوميت و ريو فرديناند به دليل بيماري.تركيب تيم تقريبا شبيه بازي با اورتون بود به جز اين كه وين روني به جاي گري نويل در زمين حضور داشت و جان اوشي از هافبك دفاعي به سمت راست خط دفاعي آمده بود. با بارش شديد باران در اولدترافورد منچستر سعي داشت تا از همان ابتدا روي مهمان خود فشار بياورد. ناني چندين بار مدافع چپ جديد ليورپول ، كانچسكي را زير فشار قرار داد و موفق شد دو كرنر بگيرد كه يكي از آنها با ضربه سر ويديچ از بالاي دروازه به بيرون رفت. با اين حال اين وينگر پرتغالي يك موقعيت عالي در دقيقه 16 را از دست داد. وقتي كه او با پاس خوب روني در محوطه جريمه صاحب توپ شد اما با تعلل زياد فرضت شوتزني را از دست داد و توپ را به روني برگرداند، شوت روني توسط مدافعين بلوكه شد و ناني نيز در برگشت نتوانست دروازه ليورپول را به آساني باز كند.
باران كاهش يافته بود اما فشار يونايتد همچنان ادامه داشت. ليورپول نيز روي اولين ضربه كرنر خود صاحب موقعيت شد وقتي كه پربه گلن جانسون با اختلاف كمي از كنار تير دوم به بيرون رفت. بازي با سرعت اوليه دنبال نمي شد و قضاوت هاوارد وب با سوتهاي پياپي به نفع ليورپول و ناديده گرفتن خطاي كانچسكي بر روي ناني كار تيم ميزبان را مشكل كرده بود.
فشار يونايتد روي دروازه په په رينا بلاخره در سه دقيقه مانده به انتهاي نيمه اول به نتيجه رسيد وقتي كه ديميتار برباتوف روي ضربه كرنر رايان گيگز موفق شد با ضربه سر گل پنجم خود در فصل جديد - گل چهرم خود در ليگ - را به ثمر برساند. اين گل، يونايتد را با برتري شايسته 1-0 به رختكن فرستاد كه البته هاوارد وب فرصت به ثمر رساندن گل دوم را از يونايتد گرفت وقتي كه خطاي هند جيمي كاراگر را ناديده گرفت.
در نيمه دوم نيز يونايتد شروع طوفاني داشت و ناني تير دروازه رينا را با يك شوت زيبا به لرزه در آورد و دارن فلچر نيز نتوانست روي يك توپ برگشتي موفق به گشودن دروازه ليورپول شود. ام ديميتار برباتوف به 1 گل راضي نبود و در دقيقه 59 با يك حركت آكروباتيك فوق العاده زيباترين گل خود براي يونايتد را به ثمر رساند تا يونايتد را 2-0 جلو بيندازد. برباتوف با كنترل سانتر نرم ناني با يك ضربه قيچي برگردون توپ را از بالاي سر رينا به زير طاق دروازه كوبيد و دروازه او را براي بار دوم باز كرد.
اما اين پايان كار مرسي سايدرها نبود. بعد از اين كه فن در سار يك ساعت در دروازه به زحمت نيفتاده بود تيم مهمان موفق شد از خطاي جاني اونز بر روي تورس صاحب يك ضربه پنالتي شودو جرارد به زيبايي توپ را بر خلاف جهت فن در سار وارد دروازه كرد. اما دروازه فن در سار 6 دقيقه بعد نيز باز هم روي ضربه استيون جرارد باز شد. اين بار جان اوشي پشت محوطه جريمه روي تورس مرتكب خطا شد و شوت جرارد راه خود را از بين فلچر و جان اوشي از ديوار دفاعي پيدا كرد و وارد دروازه شد.
براي دومين بار بود كه منچستر در برابر يك تيم مرسي سايدري با دو گل برتري به تساوي مي رشد. اما هياهوي هواداران در اولدترافورد مانع شد كه اين بازي نيز با تساوي به پايان برسد.
سر الكس فدريكو ماكدا را به زمين فرستاد تا بار ديگر لحظه اي رويايي خلق كند اما اين روز برباتوف بود. و باز هم او بود كه در دقايق پاياني روي سانتر جان اوشي با يك ضربه سر دروازه رينا را بار ديگر باز كرد تا هم اولين هتريك خود را براي يونايتد انجام داده باشد هم تيم خود را به سه امتياز اين بازي برساند.
 

 





:: موضوعات مرتبط: بازی با لیورپول , ,
:: برچسب‌ها: برباتوف , منچستر ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 30 شهريور 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: